Aspekty prawne tworzenia identyfikacji wizualnej marki modowej – cz. II
[Prawo autorskie,Prawo mody]

picjumbo.com_HNCK5096

Przechodząc zatem do rzeczy: mamy już logo i nazwę będące fundamentem na którym będziemy budować identyfikację wizualną naszej marki modowej, jakie będą jednak kolejne kroki? Przede wszystkim strona internetowa, wizytówki, szata graficzna materiałów reklamowych no i oczywiście projekt metek. Chyba nie zaskoczę nikogo stwierdzeniem, że wszystko to jest objęte prawami autorskimi? Oczywiście pod warunkiem, że mamy w tych przypadkach do czynienia z działalnością o twórczym i indywidualnym charakterze,  a w tym biznesie oczywiście innej nie zakładam że mogłoby być inaczej.

Biorąc pod uwagę fakt, iż prawa autorskie do strony internetowej to temat na odrębny wpis nie będę się więc nad tym szczegółowiej rozwodzić, a skupię się na kwestii praw autorskich, które są wspólne dla wszystkich powyżej wymienionych elementów identyfikacji wizualnej.
W zależności, czy decydujemy się na zlecenie wykonania dla nas strony internetowej wraz z wizytówkami, materiałami promocyjnymi oraz metkami jednej firmie bądź osobie, czy też sami je tworzymy, bądź wedle naszych wskazówek i projektów tworzą to inne osoby, powinniśmy mieć świadomość, że nasze prawa w zakresie praw autorskich kształtują się odrębnie dla każdej z tych sytuacji.