Aspekty prawne tworzenia identyfikacji wizualnej marki modowej – cz. II
[Prawo autorskie,Prawo mody]

picjumbo.com_HNCK5096

W części pierwszej aspektów prawnych tworzenia identyfikacji wizualnej marki modowej skupiłam się głównie na temacie tworzenia i ochrony logo marki. Samo logo to jednak nie wszystko, dlatego w niniejszym wpisie zajmiemy się jeszcze aspektami prawnymi stworzenia strony internetowej, wizytówek, szaty graficznej materiałów reklamowych i co nie dziwi, metkami.


Z pewnością wielu z Was otarło się o kwestie marketingu i macie już świadomość, że komunikacja marki z klientem musi być przede wszystkim spójna. Dlaczego? Ano dlatego, że mało który potencjalny klient na bieżąco śledzi poczynania marki i obserwuje jej strategię wizerunkową, nie dziwi zatem fakt, iż budowanie rozpoznawalności trwa nierzadko wiele lat. Strona internetowa, wizytówki, krój pisma, szata graficzna materiałów promocyjnych, wygląd salonów sprzedaży to wszystko składa się na stopniowe budowanie identyfikacji wizualnej, właśnie w ten sposób klient zaczyna markę kojarzyć, rozpoznawać jej logo i jej reklamy na tle innych. Oczywiście w żaden sposób nie kwestionuję iż rola projektowanej odzieży jest mniej istotna, bo nie w tym rzecz. Rzecz w tym, że nawet najlepsze projekty potrzebują pewnej spójnej oprawy, która je wyeksponuje i wyróżni na tle innych.