Aspekty prawne tworzenia identyfikacji wizualnej marki modowej – cz. I
[Prawo mody]

obrazek do wpisu

Wiadomo, że najważniejszy jest pomysł. Począwszy od zarysu do konkretnej realizacji projektu. Na każdym kroku staramy się zbierać jak najwięcej cennych wskazówek z otrzymanego feedbacku aby wiedzieć, czy na pewno idziemy w dobrą stronę. Jest to bardzo ważne, bo tylko my sami potrafimy najlepiej ocenić co jest nam potrzebne, co musimy dopracować a co wychodzi nam po prostu świetnie. Masz własny styl, pomysł i ogromne pokłady kreatywności? Ot to cała Twoja recepta na rozwinięcie własnej marki. Jednak to jak poprowadzisz swój potencjał oraz jak go zabezpieczysz to już inna kwestia.

Kwestią, którą powinien zająć się prawnik będą tutaj przede wszystkim prawa autorskie, prawo własności przemysłowej w zakresie znaku towarowego jak i wzorów przemysłowych oraz zabezpieczenie przed nieuczciwą konkurencją. Pokrótce przedstawię zatem najważniejsze kwestie jakie należy mieć na uwadze.

Prawda jest taka, że chwili obecnej istnieje wiele firm, które chętnie przejmą ten bądź co bądź marketingowy obowiązek tworząc naszą identyfikację wizualną od a do z. Wygodne prawda? Ale czy do końca takie wspaniałe? Niekoniecznie.

Jak zwykle wszystko zależy od tego kto i na co się nastawia, jak widzi swoją markę teraz i jakie są jego priorytety. Zwykle pytania o to co będzie jak się rozkręci są rzadsze, bo skupiamy się na tym aby machina poszła w ruch. Konsekwencje naszych nieprzemyślanych działań zwłaszcza od strony prawnej mogą być jednak przykre. Nie ukrywam zatem, że najwięcej problemów rodzi się dopiero po czasie o czym warto pamiętać, zwłaszcza, że uniknąć błędu możemy już na początku.